Hearts of Iron 4 – Projektant Samolotów – Przewodnik

  • Post category:Artykuły

Już od dłuższego czasu wiemy, że Paradox szykuje generalny rework systemu lotnictwa w grze. Ten ma nadejść przy okazji premiery zapowiedzianego niedawno dodatku By Blood Alone i towarzyszącej mu aktualizacji 1.12 Avalanche w strategii. Jednym z kluczowych aspektów nowego podejścia do lotnictwa w Hearts of Iron 4, będzie Projektant Samolotów.

Z niniejszego przewodnika dowiesz się, jak działa nowy system, jak wpłynie na ostateczną rozgrywkę i czym kierowali się twórcy. Zawarte tu informacje mogą być szczególnie przydatne, jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie strategii z 2016 roku.

Hearts of Iron 4 projektant samolotów

Hearts of Iron 4 – Projektant Samolotów

Zgodnie z zamysłem twórców, Projektant Samolotów ma działać tak, by poszczególne jednostki służyły do specjalnych celów. O ile możliwe będzie elastyczne podejście do wielofunkcyjnych maszyn, to będą one słabsze od tych, które wyprodukowano dla konkretnego zadania. W praktyce mechanika nie powinna niczym zaskoczyć, jeśli obyłeś się już z Projektantem Czołgów. Jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Projekt rozpoczynamy od Airframe, czyli kadłuba, do którego podłączymy kilka modułów. Kadłuby podzielono na trzy rodzaje, w zależności od liczby dostępnych slotów. Tym razem otrzymamy jednak do dyspozycji tylko trzy rodzaje modułów – silnik, uzbrojenie oraz narzędzia specjalne. Już na wstępie warto wspomnieć, że silniki rakietowe teraz liczą się na równi ze zwykłymi. Oznacza to, że są dostępne dla każdego typu jednostki, a ich wykorzystanie nie wiąże się z wyborem dedykowanej klasy jednostki.

Silnik

Hearts of Iron 4 Projektant Samolotów screen

Przygotowane dla silników sloty działają nieco inaczej, niż w mechanikach dla pozostałych maszyn. Moduły determinują, o jakiej mocy silniki otrzyma samolot i ile ich będzie. Wraz z nimi pojawia się specjalna statystyka Siła ciągu (Thrust), która stanowi przeciwwagę, dla powiązanej z pozostałymi rodzajami modułów statystyką Masa (Wieight). Według twórców idealny projekt, to taki, w którym Masa nie przekracza Siły Ciągu. Zarazem każda nadwyżka mocy gwarantuje dodatkową prędkość dla maszyny.

Uzbrojenie

Tu raczej nie trzeba zbyt wiele tłumaczyć, ale warto zwrócić uwagę na jeden z istotnych czynników. Uzbrojenie zamontowane w pierwszym, głównym slocie determinuje klasę jednostki. Wciąż możesz łączyć różne typy uzbrojenia, by uczynić maszynę wszechstronną, ale są pewne zależności. Nawet jeśli ostatecznie dwa samoloty o tej samej wielkości z takimi samymi dwoma typami uzbrojenia nie różną się obrażeniami, to mogą odblokować inne misje. Klasyfikacja powstała też z myślą o wsparciu dla AI, które powinno lepiej rozszyfrować, z jaką jednostką ma do czynienia.

Projektant Samolotów w Hearts of Iron 4 oferuje wiele specjalnych modyfikatorów dla poszczególnych modułów. Wszystko po to, by wspomniane wcześniej wielozadaniowe jednostki były słabsze w konkretnych zadaniach, ale nie były przy tym bezużyteczne w niektórych z nich. Poniżej pełna lista modułów uzbrojenia.

Samoloty Uzbrojenie

Po aktualizacji 1.12 Avalanche i reworku lotnictwa zmieni się także wygląd drzewka. Większość modułów wciąż odblokujesz tutaj, ale niektóre będą już poza nim. Sumarycznie z 38 technologii przed aktualizacją, po niej na drzewku zostanie jedynie 28 z nich.

Narzędzia specjalne

Stworzone przede wszystkim po to, by różne typy maszyn jeszcze lepiej sprawdzały się w dedykowanych im zadaniach. Każdy spośród przeszło 20 modułów wpisuje się w jakąś niszę, do której będzie pasować jak ulał. Takie zagranie podkreśla moc starannie doszlifowanych projektów dla konkretnych misji.

Ma to też duże znaczenie dla samej przebudowy lotnictwa. Twórcy ujawnili, że w nowym systemie samoloty nie będą już równie dobrze wykrywać działań marynarki. Wiele zależeć będzie od wysokości odpowiedniego współczynnika, a także specjalnych modułów, które ją zwiększą.

Samoloty Hearts of Iron 4

Ukoronowaniem naszych prac przy projektowaniu samolotów będzie wygląd maszyny. Paradox przygotował ponad 80 nowych trójwymiarowych modeli samolotów, a wyciągnął poszczególne części z istniejących. Dzięki temu wygląd samolotów będzie lepiej oddawał to, jak zostały zaprojektowane już z poziomu kadłuba.

To wszystko w dzisiejszym przewodniku.

Wypatruj kolejnych, a w międzyczasie rzuć okiem na nasze pozostałe publikacje o Hearts of Iron 4. Zachęcamy też do polubienia naszego profilu na Facebooku – bądź na bieżąco i wesprzyj rozwój serwisu.