Frost Giant Studios – byli pracownicy Blizzarda stworzą RTS-a na Unreal Engine 5

  • Post category:News

Szykuje się kolejna strategia czasu rzeczywistego na PC. Założone w 2020 roku przez byłych pracowników Blizzarda Frost Giant Studios ujawniło swoje plany na łamach IGN. Firma w najnowszej rundzie finansowania zebrała ponad 25 milionów dolarów, które posłużą do prac nad nowoczesnym RTS-em. Strategia czasu rzeczywistego powstaje na silniku Unreal Engine 5, a twórcy przyznają, że zamierzają eksperymentować z nowymi technologiami.

frost giant studios

O projekcie nie wiadomo jeszcze zbyt wiele. Gra powstaje pod czujnymi oczami Tima Mortena, odpowiedzialnego niegdyś za Starcraft 2 oraz Tima Campbella, który zaprojektował kampanię Warcraft 3: The Frozen Throne. Ekipa urosła do 50 pracowników i jeszcze w tym roku zamierza zaprezentować swoją debiutancką strategię. Twórcy podkreślają, jak istotne były dla nich doświadczenia przy produkcji marek Starcraft i Warcraft. Te otworzyły ich na zupełnie nowe kierunki, które będą eksplorować w procesie tworzenia nowego uniwersum. Spodziewam się kampanii fabularnej, trybów kooperacyjnych oraz rywalizacji z potencjałem na scenę e-sportową.

Na liście inwestorów Frost Giant Studios pojawiły się takie firmy Kakao Games i Riot Games. Współpracę ze studiem ogłosiło także Dreamhaven pod kierownictwem dawnego prezesa Blizzarda Mike’a Morhaime.

Jeśli dotarłeś aż tutaj, to będzie mi bardzo miło, jeśli wesprzesz moją działalność i polubisz profil Stratega na Facebooku.

Więcej gier strategicznych na strategniedzielny.pl.

Źródło: https://www.ign.com/articles/frost-giant-rts-unreal-engine-5-funding-starcraft-warcraft-blizzard