Nowe życie wasali w Stellaris. Znamy zawartość aktualizacji 3.4 Cepheus

  • Post category:News

Już tylko zaledwie tydzień dzieli nas od premiery kolejnego rozszerzenia do strategii Stellaris. Dodatek Overlord ukaże się dokładnie 12 maja, by rozbudować funkcje powiązane z zarządzaniem galaktycznym imperium i jego poddanymi. Tego samego dnia na serwerach Stellaris debiutuje aktualizacja Cepheus z numerem 3.4, która wniesie sporo darmowej zawartości dla posiadaczy podstawki. Podobnie jak dodatek, łatka koncentruje się na wasalach imperium, ale zaoferuje też kilka zupełnych nowości.

Stellaris aktualizacja 3.4 Cepheus

Stellaris aktualizacja 3.4 Cepheus – co nowego?

Wraz z najnowszą aktualizacją strategii twórcy nieco spowalniają reakcje łańcuchowe związane z deficytem zasobów. Teraz wszelkie niedobory będą oddziaływać na nas stopniowo, dzięki mechanice Sytuacji. Nowa funkcja to ciąg następujących po sobie wydarzeń, występujących w kolejnych etapach. Część z nich przebiega liniowo, a w innych w grę wchodzą podejmowane przez nas decyzje. Sytuacje dotyczą niedoborów zasobów, buntów planetarnych i powstań maszyn (Synthetic Dawn Story Pack). Jednak już teraz Paradox obiecało, że rozwinie nową funkcję w przyszłych aktualizacjach.

Aktualizacja 3.4 Cepheus w Stellaris to także zmiany w systemie podporządkowania wynikające z zawartości dodatku Overlord. Od teraz każdego poddanego wiąże umową wasalizacji, której warunki możemy ustalać bezpośrednio dla konkretnej nacji. Wszystko unieważnione będzie od współczynnika lojalności, którego wysoka wartość pozwoli wynegocjować korzystniejsze dla nas warunki. Kontrakt określi, czy poddany może być zaanektowany, prowadzić własną ekspansję i dyplomację oraz zasady pomocy wojskowej.

Nadchodzący pakiet poprawek to także nowe budynki – posiadłości suwerena, ulepszone podporządkowanie, usprawniona sztuczna inteligencja i automatyzacje procesów. Konkretne informacje na ten temat znajdziesz we wpisie twórców na Steam.

Premiera gry Stellaris odbyła się 9 maja 2016 roku. Kosmiczna strategia niebawem obchodzi szóstą rocznicę premiery, a odpowiedzialny za nią zespół ani myśli kończyć wsparcie. W tym samym czasie Paradox Interactive pracuje nad nowym Grand Strategy, które nie odwoła się do realiów historycznych.