Twierdza 4 – pierwsze szczegóły po sesji Q&A. Kampania, mechaniki i data premiery

  • Post category:News

To, że Twierdza 4 powstaje, od kilku miesięcy nie jest żadną tajemnicą. W międzyczasie dowiedzieliśmy się też, że seria przenosi się na Unreal Engine 5. Czy takie wieści zaspokoiły ciekawość fanów? A skądże. Przy okazji niedawnej sesji Q&A Firefly zostało zasypane wieloma pytaniami o nadchodzącą produkcję. Tak poznaliśmy pierwsze szczegóły gry Twierdza 4 i chociaż wiele aspektów tytuły wciąż pozostaje tajemnicą, to padło kilka ważnych informacji.

Twierdza 4 pierwsze szczegóły

Twierdza 4 – pierwsze szczegóły

Na początek najważniejsza z informacji – jak wcześniej wspomniano, Twierdza 4 jest dopiero na wczesnej fazie przed właściwą produkcją. Poprzednia odsłona serii powstawała przez 3 lata, więc na strategię raczej jeszcze sobie poczekamy. Może nie aż tak długo, ale z pewnością nie wyjdzie lada dzień. Ekipa na razie nie chce zbyt wiele mówić o długości kampanii fabularnej czy trybach zabawy. Na tym etapie twórcy mierzą zamiary na swoje siły i podciągają ambitne plany, pod możliwości.

Te ostatnie znacznie wzrosły wraz z przesiadką na Unreal Engine 5. Nowe Stronghold zaoferuje znacznie lepsze efekty wizualne podczas potyczek oraz mocno dołoży się do immersji ze światem gry. Firefly planuje dużo więcej smaczków, które cieszyły nasze oczy od czasu pierwszych odsłon cyklu. Tym razem będzie ich więcej, będą lepsze, a technologia pozwoli dostrzec je znacznie wyraźniej. Z pierwszoosobową kamerą bym nie przesadzał, ale nic nie jest wykluczone.

Warto wspomnieć też o mechanice Warlords, która była jednym z fundamentów gry Twierdza Władcy. Ekipa zamierza w jakimś stopniu przenieść ją do nowej strategii, ale na pewno pojawią się wyraźne różnice. Bez większych zmian pozostanie za to wsparcie dla modów – twórców cieszą liczne mapy i znacznie dalej idące projekty, ale o rozszerzony wsparciu na razie nie myślą. Priorytetem jest sama gra, a potem pomyślą, jak dodatkowo ułatwić życie społeczności.

Zarazem dowiedzieliśmy się, że studio zamierza jeszcze bardziej pochylić się nad mapami. Twierdza 4 ma oferować areny, które nie są zbyt obszerne, a raczej trwają w równowadze pomiędzy odpowiednim balansem rozgrywki a nieograniczonym rozwojem. Cała gra ma za to podkreślać to, czym Twierdza jest od zarania serii – grą o budowaniu zamków.

To na razie wszystkie kluczowe informacje, którymi podzielili się przedstawiciele Firefly Studios. Czekamy na kolejne doniesienia i trzymamy kciuki za rychłe rozpoczęcie właściwej produkcji. Więcej o grze dowiesz się z załączonych poniżej materiałów wideo.

Źródło: YouTube.